tisdag 10 maj 2011

Huset

Nu är det gjort. Nu har vi flyttat. Lägenheten är städad och klar och vi kan koncentrera oss på uppackningen. Och det är inte lite. Oj, vad saker att ta reda på. Och jag som är en aningen pedant. Det gillas inte i det här läget vill jag lova. Saker överallt och på konstiga stället.
Liten är överlycklig över sitt nya rum med uteplats mot gården. Jag är inte alls avundsjuk för det ;) Vi valde länge och väl mellan vilket som skulle bli vårt sovrum. Stort rum där vi får plats med allt vi önskar eller ett trängre rum med uteplats. Det blev det stora rummet :) Liten hade gått vilse i sitt rum annars och det hade ju varit synd.
Nu sitter jag som en disktrasa med en kaffe i handen. Liten sover middag och jag har planterat om alla mina blommor och kryddor som jag satt tidigare i våras. Rensat ogräs mellan stenplattorna har jag också hunnit med. Ikväll väntar hårdträning. Det ska bli så skönt. Det har inte blivit mycket av den varan de sista dagarna. Så nu är det dags!
Och utomhus ska vi vara också. Ska bli roligt att prova på det.
Men nu ska jag sätta fart om det ska bli något mer gjort innan Liten vaknar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar