onsdag 4 maj 2011

Packningen fortsätter...

En promenad är avverkad. Liten sover i sin säng och jag ska passa på att göra barnförbjudna saker innan middagsluren är slut. Detta är bland annat att skura ugnen och packa porslin.

Milen väntar när pappan kommit hem från jobbet. Och får jag ihop mitt önskade schema så ska jag hinna med Pump efter löpningen. Planen kan spricka, det får jag ha i åtanke. Och om jag skriver det här och nu så blir jag inte besviken om det inte blir som jag har tänkt. Ok.

Jag skrev tidigare att jag har ett nytt upplägg vad gäller mat och träning. Har helt enkelt inte hunnit presentera det ännu.
Träning i sig är viktig att förändra/förnya/variera eller bara byta ordningen på det man gör. Jag tränar 11h/v. Det spelar ingen roll om jag skulle träna 8h/dag om jag gör samma övningar, samma dagar i veckan, månad efter månad. Och då spelar det heller ingen roll om jag är väldigt varierande i själva övningarna. Kroppen lär sig att på måndagar tränar vi löpning, tisdagar styrka, onsdagar förbränning...osv osv. Ibland kan det hjälpa att bara byta ordning på det man gör. Lura kroppen. Kör löpningen på tisdagen istället. Lägg in vilodag mitt i veckan istället för på helgen t.ex.
Det är alltså det jag har gjort nu.
Plus att jag ändrat lite i kosten. Kolhydraterna är till största delen borttagna, samt rött kött. Sen äter jag gröna grönsaker och vissa nötter, t.ex. paranötter! (som jag tjatat om tidigare)
Åh, så bra man mår i kroppen när man gör så här. Den känns nyttig och stark (trots min enorma trötthet för tillfället - men det beror på något helt annat)

Nu ska jag sätta fart med mina sysslor innan jag får småttingsällskap <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar