söndag 19 juni 2011

Bakat (bröd)

Idag provade jag att göra en typ av LCHF bröd vilket var helt ok! Jag åt en soppa till middag och hade brödet till. Prova gärna! Ät med gott samvete :)

1 liten burk keso
3 ägg
1 dl fibrex
1/2 dl krossade linfrön
1/2 dl solrosfrön
1 tsk bakpulver
1 msk fiberhusk

Blanda de torra ingredienserna. Tillsätt sen ägg och keso. Bred ut på en plåt med bakpapper. Jag hade lite salt i degen och strödde även på havssalt. Slutligen lite klosterost!
Grädda 15min på 225grader.


Mums!

2 kommentarer:

  1. mmm det där ska jag prova det lät gott (säger människan som skulle kunna leva på smörgås)
    /Puss! tisfis

    SvaraRadera
  2. Jag har samma problem. Men jämför det inte med "riktigt" bröd för då kommer du bli besviken. Se det som ett komplement till bröd. Det blir liksom...omelett:igt!

    Kram

    SvaraRadera