fredag 10 juni 2011

Renar kroppen lite

Just nu kör jag en liten rensning i kroppen. Försöker göra det 2ggr/år. Och nu kände jag att det var dags. Här kommer ett litet tips på hur en dag kan se ut.

Direkt när jag vaknar kokar jag ingefärs vatten. 7dl vatten med 5cm ingefära. Dricker en mugg och spar resten i en termos och smuttar på under dagen.

Lite senare (frukost) tar jag 1tsk kallpressad linfröolja från Biofood. Sen gör jag en proteindrink på 1msk psylliumfrön, 4msk proteinpulver, 3dl sojamjölk och några frysta hallon (eller några andra bär men hallon är favorit) Jag mixar till en smoothie - kalas gott! Oftast står jag mig på detta hela förmiddagen. Skulle morgonen vara väldigt tidig kan ett ägg slinka ner om hungern gör sig påmind.

Huvudmålet ligger på lunchen. Kyckling, lamm, fisk, skaldjur, bönor eller dyl tillsammans med en blandning av gröna grönsaker - både kokta och färska. Alltså, jag äter bara protein och gröna grönsaker! På eftermiddagen tar jag en ny proteindrink, ibland med yoghurt istället för sojamjölken. Det beror på hur sugen jag är. Lite nötter är också väldigt gott mellan varven, då är det paranötter eller valnötter som gäller. Även pumpafrön och solroskärnor går bra!

Till middag blir det något lättare som t.ex en soppa eller matig sallad. Men viktigt är att huvudmåltiden ska ligga på lunchen då man har som högst förbränning!

Må Väl!

Bon Appetit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar