onsdag 22 juni 2011

Midsommar-fix!

Idag tyckte Liten vi skulle stiga upp kl 06:00. Så, så fick det bli. Jag har nog legat steget "bakom" hela dagen. Känt mig slö, orkeslös och LAT. Men när jag tänker på allt vi gjort så vill jag inte kalla mig lat.

Hur som helst så håller vi på att fixa och trixa inför midsommar. Min syster och hennes familj kommer hit och ska sova kvar. Det blir heldagsfirande från morgon till kväll. Det ska bli SÅ mysigt!
Tillåter vädret ska vi gå på midsommarfirade här i stan som anordnas för allmänheten. Det ligger så fint vid vattnet och miljön är som att komma in i Katthult, Lönneberga eller Barnen i Bullerbyn :)

Just i detta nu är mannen och Liten ute och skruvar sandlåda. Liten sitter i mitten och tjoar i en låda utan sand medan mannen ivrigt far omkring med skruvdragaren i högsta hugg. En fröjd för ögat. Själv tog jag mig en paus i allt städ och plock här inne. Att bo i ett renoveringshus är allt annat än rent. Spelar ingen roll att jag skulle dammsuga och torka golven två ggr/dagen så hjälper det inte. Därför låter jag bli! ;)

Men nu ska jag hänga lite tvätt. Sen pumpa upp lite bollar och hopp-hästen med nya bollpumpen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar