torsdag 21 februari 2013

Ingen morgonpromenad, blev Akuten istället

Stackars, stackars Lillebror. Då var det dags igen :(
Vaknade upp med ett uppsvullet öra. Rött, varmt och ordentlig smärta. Min prins.

Var bara att åka in. Denna gången akut. Nu är jag så trött på att inte bli tagen på allvar. Och äntligen, ÄNTLIGEN fick jag träffa en toppenläkare. Duktig och erfaren med bebisar. Kunnig i interaktionen som krävs med en sån liten krabat som ständigt söker sin mammas "godkännande" inför främmande människor. Han talade om att jag var helt "rätt ute" när jag ligger på sjukvården så som jag gjort. "En mamma som säger att det är något fel med ens barn, HAR ett barn som inte mår bra". TACK!

Mycket riktigt så var det inte bra med Lillebror. Behöver inte gå in på mer än att antibiotika behövdes.

Känns inte alls bra att han så liten redan ska behöva medicineras men herregud han ska inte behöva ha ont.

Så nu hoppas vi på att detta är rätt diagnos så han blir bra inom ett par dygn.

/Mama, får vänta med promenad tills pappan kommer hem...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar