torsdag 7 februari 2013

Me-time

De sista dagarna har jag försökt lägga på MIG SJÄLV. Det är alltid barnen som går först (så klart) men nu var det ett tag sen jag själv fick gå först. Det var dags!

Nu för tiden handlar det inte om att "unna mig" en chokladbit eller en bulle. Idag handlar det om att "unna mig" en skön promenad, ett extra träningspass eller kanske en lång dusch (utan barn)
Det har varit viktigt för mig i min viktresa att lära mig att tänka annorlunda. INTE belöna mig själv med föda av något slag - utan något annat som får MIN KROPP att jubla.

Det här låter ju skittråkigt. Det är ju inte så att jag inte äter något gott eller fikar...det är bara det att jag inte ser just DET som en belöning - något jag kämpar för att "få tillåtelse" att göra.

Så, för ett par dagar sen beställde jag nytt schampo och balsam - q10 från Schwarzkopf och en ansiktscreme från Decleor. Lyx är det för mig!

Kul info inte sant? ;)

Inte så kul men ack så viktigt.

Liten är på FS. Far och son sover. Snart ska jag och Lillebror åka in till stan och uträtta lite ärenden. Vem vet om det kanske finns lite mer me-time-inköp på stan. Risken är ganska stor :)

/Mama, överväger att också vila lite...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar