torsdag 19 september 2013

Inte långt kvar nu...

...för imorgon får vi säga; imorgon kommer pappa hem!

Ja, min man är bortrest och kommer med största sannolikhet hem på lördag. En lång resa - för oss båda. Jobbigt för honom att behöva resa men även jobbigt att vara den som får vara kvar. Och med två små barn som kräver lika mycket av en förälder som av två blir det en extra utmaning. 

När Lillebror sov eftermiddag tog sig även L en tupplur. Jag fick då chanen att träna! Sista passet innan morgondagens invägning. Det går segt men framåt. Vi har lagt om kosten lite och jag lägger mest krut på att äta på rätta tider i förhållande till träningspassen. Det är precis lika viktigt VAD man äter som NÄR man äter det. Viktigt, viktigt!!!

Sååå mycket jag får lära mig från Mammafitness. Nya grejer varje vecka om hur kroppen reagerar på olika påfrestningar. Hur kosten och näringsämnena påverkar varandra på olika sätt beroende på hur träningen ser ut osv osv. En hel vetenskap som jag lär mig små små bitar av varje dag. 

Men nu är det vara att vänta och se vad morgondagen har att visa för siffror!

Det får nu bli en tidig kväll. Nu mer har jag ju både dagskiftet och nattskiftet x 2!!

/Mama, beundrar ensamstående föräldrar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar