onsdag 18 september 2013

Kristian Gidlund ❤

Det är en sorgens dag och jag har gråtit över en för mig främmande människa. Jag har följt Kristians blogg i hans kamp mot cancern under en väldigt lång tid. Han känns som en del av min vardag. Som en del i mitt liv. Och nu är han bara borta.


Aftonbladet skriver att han "förlorade kampen mot cancern". Och visst, han finns inte bland oss längre. Men att använda ordet "förlorat" i samband med Kristian Gidlund klingar väldigt falskt och orätt. Nån starkare, mer levnadsglad eller med mer sug på livet har jag aldrig mött.



Mina tankar går till Kristians familj och vänner. "Sugarplum Fairy" har fått ljudat ur högtalarna under dagen och jag är övertygad om att han är på en mycket bättre plats nu. Fridfullt och smärtfritt. 

Jag är tacksam för att fått följa Kristians resa. Han har lärt mig att uppskatta här-och-nu. Lärt mig att inte låta telefonen få komma mellan mig och mina barn. Mellan mig och min man. Mellan mig och mina vänner. Slå ner skärmen på datorn, lägg undan telefonen och var inte alltid tillgänglig. Lev livet och fånga dagen...men inte via den digitala världen. 


Tack fina Kristian för kloka ord och vackra texter. Tack för allt du delade och gjorde delaktigt. 

All kärlek till dig. 

❤❤❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar