måndag 23 september 2013

Tandborstningskriget!

God afton mina vänner.
Direkt till ett ALLVARLIGT problem!!!

VARJE morgon och VARJE kväll upprepas ett krig mellan mig och Lillebror (som fullkomligt hatar tandborstningsscenariot)
Jag borstar och han skriker. Han stretar, spottar, fräser, biter ihop, gömmer tänderna med tungan osv osv...

Det är inte roligt att varenda dag behöva hålla fast honom, orsaka att han skriker och gråter...går det aldrig ÖVER????

Jag minns INTE att det var så här med första barnet. Kanske lite diskussioner och gnäll men det var väl någon vecka och sen var det över. Med Lillebror är det rena rama överlevnadsbeteende från hans sida. Som om det är det sista han kämpar för!!!

Herregud! Finns det någon som känner igen sig och/eller kan dela med sig av några knep så skulle jag vara evigt tacksam.

Detta med att han ska få borsta själv först kör vi redan med. Han har heller inte ont i munnen (som jag var orolig över till en början) för han slutar skrika så fort vi slutar borsta.

/Mama, anser att hennes i-landsproblem är stora nog att blogga om :/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar