söndag 30 oktober 2011

Det rullar på

Börjar jag kanske "hitta tillbaka" till min vardag igen? Vi får verkligen hoppas på det.
Det mesta den sista tiden har varit utom min kontroll vilket får mig ur balans och leder till mindre depressioner ;) Den värsta biten är när träningen blir lidande. Men vad ska jag göra. Liten kan helst inte vara ensam hemma ännu...känns liiiite tidigt ;) Så när det kör ihop sig så är det bara att gilla läget och vara hemma. Det jag bör jobba på är att lära mig att "tänka om" och komma på ett annat sätt att röra på mig. Men det är inte min starka sida. Nej, istället blir hjärnan blockerad och jag sätter mig helst i ett hörn och gråter och tycker synd om mig själv. Skärpning, Mama!

Nu är jag nyss hemkommen från ett boxpass och det känns så himla skönt. Svettigt, jobbigt med lätt mjölksyra som ligger kvar i armarna. Det är grejer det.

Nu inväntar vi min pappa som kommer och fixar det sista i badrummet innan elektrikern ska göra sitt jobb. Och elektrikern, mina damer och herrar, är den sista mannen in, sen-är-det-KLART!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ett sprojlans nytt badrum med andra ord! Tackar vi för!

Förövrigt så är min pappa iväg på uppdrag med vår Rolls Royce till toalett. Det fanns nämligen ett strå vassare till toalett (som var slut när jag var där) SJÄLVKLART ville jag ju ha den. Men efter mycket gnäll här hemma sa vi nu att vi byter den jag köpte till den jag absolut ville ha. Annars kommer jag aldrig bli nöjd. Det värsta jag vet är att behöva nöja mig. Det är nämligen skillnad på att "nöja sig" och att vara helt "nöjd". Det är ni med på va?
Så tidigt imorse fick jag ett sms av min pappa där han frågade om jag ville att han skulle byta vår toalett till den BÄSTA istället. Gissa om jag blev glad.
Jag kastade med en beställning på nya sänglampor från IKEA också (stackars pappa) Tror inte hans idé var att gå på IKEA då han tyvärr inte kan komma på något som är mer förskräckligt än det varuhuset. Förstår verkligen inte hur han tänker. Men då toalettaffären ligger så nära så plockade jag fram mina hundvalpsögon och bad honom köpa mig nya sänglampor. Han ska göra ett tappert försök, blev svaret :)
Så nu håller jag tummarna. Ny toa OCH sänglampor. Hur skulle inte den här lyxiga söndagen sluta med det om inte i lyx ;)

/Mamaträning, drar sig mot duschen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar