onsdag 12 oktober 2011

Rotsakernas tid!

Hur gott är det inte med alla härliga rotsaker som finns nu! Vi äter det nästintill varje dag. Nu är ju inte det här någon matblogg men jag måste bara få häva ur mig detta. Det är ju så GOTT! Liten är galen i rödbetor (som ger ett ordentligt färgavtyck i blöjan, av rött kiss) :)))

Hur som helst så har vi knaprat våra rötter till middag även idag. Min middag blev ganska sen idag då jag hade ett litet träningsmöte med instruktören jag vik:ade för på gymmet. Vi gick igenom passet och finslipade det lite. Tanken var att jag inte skulle träna idag då jag känner av en förkylningen igen. Men det är ju så roligt så det fanns inget stopp :)

På förmiddagen var jag och L på stan med min mamma. Det blev ingen längre shoppingresa än så idag. Vi tar det när mannen är ledig istället. Men vi fick tag på en superfin tröja med ull som värmer bra nu innan det är dags för overallen. Tumvantar blev det också.
Vi avslutade vår förmiddag med lunch på en restaurang vid vattnet. Liten var lyrisk över allt vatten som omringade oss :)

Jag sov middag tillsammans med L när vi kom hem. Hur skönt är inte det. Måste ta vara på de stunderna innan det är försent.

Tröttmössan ligger nu här i sängen och kollar Efterlyst :) Lika trött fortfarande trots middagssovningen. Lika bra att försöka sova och vila bort förkylningen.

/Mamaträning, blickar mot morgondagen med stor entusiasm. Mer om det imorgon...natt, natt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar