måndag 6 februari 2012

Jobbig helg

Äntligen är helgen över...får jag lov att säga.
När det blir sådana här helger kunde det lika gärna få vara. För jag har jobbat dygnet runt...själv. Jepp, det har varit dags för en massa jobb för min man. Vi har gått om varandra. Jag och Liten har varit hus och hundvakt i grannstaden. Så sen i fredags har vi inte träffat mannen/pappa. Det blir otroligt påfrestande att vara själv. Och med -26grader i lördags tog vi oss inte ens ut. Det var för kallt..

Men nu ikväll, efter att jag varit tvungen att jobba över, så sågs vi äntligen alla 3. Tänk vilken lycka det är! Nu håller jag på att svimma av utmattning och det vore ju synd. Så nu ska jag försöka koppla bort en sprattlig bebis i magen och försöka få sova lite.

/Mamaträning, förstår inte att just den här tiden 22-22:30 ska vara en vaken-tid för den lilla filuren i magen. Vanligtvis så håller de små liven samma rytm efter födseln. Så jag vet vad jag har att vänta ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar