måndag 13 februari 2012

Lång dag på jobbet & nytt renoveringsprojekt

Idag har jag kört ett megapass på jobbet, hela 13h blev det. Fråga inte varför. Det ingår i mitt jobb att det är så ibland. Idag är en sådan dag :)

Ångesten över att inte få träffa Liten idag har växt sig stor under dagen. Det är första gången hon sover när jag kommer hem på det här viset. Jag mår riktigt dåligt. Hade aldrig klarat att ha ett skiftarbete. Men som tur är kan min man läsa mina tankar och känna min känslor så han hade bäddat ner henne i vår säng där hon nu ligger och sover. Så hon ska få sova mellan oss inatt så jag skulle få ha henne nära hela natten <3

Nu är nästa projekt på gång i husrenoveringen. Det känns så skönt. Skönt men tråkigt. För det vi ska göra nu är inget annat än ett måste och det är en tråkig men ack så viktig renovering. Vi ska dra ut hela golvet i hobbyrummet. Helt nytt golv ska gjutas och byggas upp efter konstens alla regler då vi ska ha en del som gym framöver. Ena väggen ska ljudisoleras så vi kan spela musik och väsnas med vänner bäst vi vill framöver. Inga roliga pengar att lägga på ett golv och isolering men vi kommer vara glada efteråt.
Efter vi gjort den biten är resten av renoveringen kul renovering. Med det menar jag renovering som SYNS och inte bara som MÄRKS.

Men nu blir det duschen och sen hopp i säng. Ska ju snart iväg till jobbet igen ;)

/Mamaträning, ser fram emot morgondagen och alla <3 dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar