söndag 19 februari 2012

I väntans tider X2!

Nej, vi ska inte ha tvillingar. Men när jag hade skrivit rubriken så insåg jag det blev lite i dubbel bemärkning. Jag sitter och väntar på att L ska vakna så vi kan åka och leka hos våra "grannar" :) Vi ska självklart också få lukta och snusa på deras nya tillskott i familjen! En liten bebis-pojke!

Tänk att de små sover som bäst när man ska iväg någonstans. Ska man däremot bara vara hemma och skulle verkligen behöva ett par timmar för sig själv...nä, så ska det minsann inte sovas något.

Igår var vår lilla familj iväg på shoppingdag. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om det. Mer än att det här med att muta L med russin för hon ska sitta stilla i vagnen - den tiden är förbi för läääänge sen. Min man var i upplösningstillstånd och påpekade gång på gång att hon blev rabiat i närheten av butiksingångarna.
Jag är beredd att hålla med.
Vad jag däremot är tillfreds med är att hon är HELT normal. 2-åringar ska inte tycka att det är roligt att gå i affärer. De ska ha andra intressen. Men just igår var hon tvungen att följa med då vi skulle provköra den nya vagnen vi ska köpa.
Till en början skulle hon självklart inte provsitta den heller. Men efter lite mutor gick hon med på dealen och hoppade gladeligen ner i vagnen tillslut :)

Nästa gång blir det barnvakt!

Sen till det större projektet. Och det var DVD-spelare till bilen. Nu är det fixat och klart. Och vår långresa framöver känns inte alls så jobbig längre. Nu sitter vi med inköpslista på en uppsjö filmer och musik som vi ska beställa. Det är nästan så JAG ser framemot detta ;o)

Nu ska jag plocka fram lite rena kläder till L. För nu låter det som små fötter mot trägolvet kommer emot mig.

/Mamaträning, glider själv ner i sitt fodral till klänning som inbillningsvis gör mig smalare över min faktiska utstående bebiskula! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar