onsdag 15 februari 2012

Träning & Alla Hjärtans Dag!

Måste ju visa vad L fick i alla hjärtans dag present...

...en Barbapapa-nattlampa!
Den är så härlig va! Och hon blev överlycklig och säger att hon fått ett "mumintroll". Ja, ja...det kan hon väl få tro att hon fått ;o)
När man lyfter Papa från laddaren så lyser den. Man kan ha den i sängen och sova med om man vill. Den blir alltså inte varm. En kanonbra idé som nattlampa.

Mellan mig och mannen blev det underklädersbyte ;) Mer behöver jag inte gå in på!
Men vi är nöjda...båda två!

Nu sitter jag här nyduschad och har varit och tränat nyss. Det var så skönt och så roligt!!!! Åh, va jag har längtat.
Vissa steg funkade dock inte alls att göra men det var förvånansvärt mycket jag KLARADE! Det trodde jag inte riktigt. Men det gick!

Dock kom smällen när jag kom hem. Jag hade slappat lite i soffan och skulle ta mig in i duschen. Foglossningen slog till med dunder och brak och jag blev stående på vardagsrumsgolvet och kom inte därifrån. Länge försökte jag men det var omöjligt. Det är när nerver kommer i kläm och nyper tag som det helt enkelt inte går att komma iväg. Det är bara att stå där och försöka vänta ut eländet. För rätt som det är så hoppar det rätt igen och då känns det som om det aldrig hänt. Konstigt det där.
Nu var det tur att min man var hemma och kunde hjälpa till så det hela gick lite snabbare. Men jag känner mig verkligen som en pensionär...gammal som gatan och en rullator vore på sin plats. Mmm...man vet vad man har att vänta på äldre dar ;) ....då benen inte orkar bära en längre.

Nu ska jag försöka ladda inför morgondagens arbete. En dag som jag tyvärr skulle vilja hoppa över. Det jag ska göra, ska jag göra med skräck och det känns enbart jobbigt. Ett nödvändigt ont - men för en god sak!

God Natt!

/Mamaträning, tänker särskilt ikväll på hur jäkla bra hon har det och hur lyckligt lottad jag är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar