söndag 26 februari 2012

Mamashopping & Magsjuka

Dagen började på topp och avslutades i kaos.

Idag har L varit hos mormor medan pappan jobbat/sovit och jag varit på en shoppingtur.

Jag hittade;
3 klänningar
1 långärmad topp
4 bälten
3 par strumpbyxor
2 par leggings

Så himla skönt att få lite variation i garderoben. Och det bästa av allt är att det är "vanliga" kläder. Jag behöver inte ha mamma-kläder ännu. Så än så länge känns det inte som om jag kastar pengarna i sjön när man måste köpa kläder. Det tänker jag dra på mamma-kläderna så länge det bara går. Jag är i alla fall inne i det sista 3 mån av graviditeten nu och har lyckats slippa inhandling av gravidkläder så jag är stolt!

Jag och L har haft en mysig eftermiddag /kväll tills det stackars livet i sömnen kräktes rakt ut...och ner hela sin säng...golvet...korridoren mot toaletten....och toalettgolvet. Stackars, stackars skorpan. Jag orkar inte ens bli "trött" på skiten som ständigt återkommer. Ni vet vad jag tycker om det i dagsläget. Jag kan bara beklaga.

Men nu är det bara att jobba utifrån den här situationen. Jag har väldigt svårt att tro att jag ska slippa undan den här gången. Nu inväntar jag bara en orolig mage och tycker mig känna lite illamående om jag anstränger mig ordentligt ;)
Har i alla fall torkat spyor till min stor fasa. Tvättat allt som behövdes och skurat med klorin. L ligger nu bredvid mig och jag har högsta beredskap för nästa tur. Måtte det vara en mild omgång.

Nu ska jag försöka komma till ro och få mig lite sömn. Självklart är det karantän för oss nu i minst 48h framåt - om inget mer inträffar nu. Tänkte bara upplysa det för er som inte hänger med i 48h regeln ;o)

/Mamaträning, har verkligen fobi för magsjuka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar