måndag 15 september 2014

Hua, jag ryser!

Rött eller blått spelar ingen roll med facit i hand. För vad är denna skrämmande siffran som SD fått? Vilket galet skämt. För jag hoppas detta är ett skämt??? Varför tänker inte människor. Varför kastar de in en röst på ett ogenomtänkt val som kan leda till katastrofer??? Som ÄR en katastrof!!!!

För att sen plussa på eländet med en regering som kommer höja skatterna, öka bidragen och är till 90% osams i sitt block om stora viktiga frågor. 
Sicken hemsk kombo. 

Jag som röstar på alliansen och är Moderat ser vikten av framför allt mina barns möjligheter men självklart också för värdet av människors frihet, möjlighet till arbete och friheten att varje familj klarar sig utan överförmynderi. 

Fler jobb. Friheten att välja vilken skola mina barn ska gå på. Mindre klasser och mer lärartid. Behålla låga arbetsgivaravgifter som också leder till att fler ungdomar får arbete.

När jag blir sjuk, när mina barn blir sjuka vill jag kunna välja sjukhus.

Man tycks ha glömt bort hur Sverige är ett av de länder i världen som bäst tog sig ur finanskrisen. För mig känns det väldigt viktigt om vi skulle hamna där igen.

Höja straffen på brott, öka vårt försvar och bygga nya bostäder! Ha kvar ROT och RUT. 

För att nämna några.

Jag känner mig så besviken och olustig över att vi inte kommit längre. Men folket har talat och det ska bli intressant att se hur vi talar om 4 år. 

Det är bara att gilla läget och arbeta i uppförsbacke. Men jag skäms över att vara svensk. Var så säker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar