torsdag 11 september 2014

2XU - ris och ros

Då har jag lyckats kränga på och av mig dessa tights. Ja, för det tar lite tid innan de hamnar på plats.

Först och främst är de jäääkligt snygga. Både i förpackningen och när de sitter på ;) 

Förövrigt är själva förpackningen också väldigt snygg. Har aldrig fått träningsbyxor i förpackning tidigare. 

Som sagt så tar det lite tid att få på sig dem. Typ som att ta på sig ett par försmå strumpbyxor. Man måste liksom jobba nerifrån och upp. Dra dem i små små nyp-rörelser tills de kommit på plats. Meeen väl på plats så satt de som ett smäck. De satt där de skulle. 

Men. 
Nu kommer vi till den tråkiga biten. 
Jag som är 180cm lång med långa ben fick inte dessa skönheter att räcka till i benlängd. Sååå tråkigt. 
Så efter att svettats i kampen för att få på dem är ett faktum att jag inväntar tidvattnet. Kort kort kort.

Såg att herr tightsen har "long" att välja på men tydligen finns inga långa damer i 2XU-världen (apropå jämställdheten)

Summa summarum. Jag var ute i butik idag och provade en stl större och visst blev de bättre men fortfarande inte optimalt. Dock är jag redan såld på dessa tights och de är välkomna att flytta hem till min träningsgarderob. 

Tyvärr kan jag alltså inte redogöra för hur de levererar "in action" - så den karamellen får vi suga på ett tag till. Men nåt så snygg kan inte svika nu!

Slutkläm. OBS! Ta på tightsen i tid innan passet börjar - annars missar du träningen :))))

/Mama, rekommenderar också att ni kissar innan de krängs på...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar