onsdag 6 juli 2011

Core

Nytränad och nyduschad. Härligt Core-pass med ett härligt gäng. Precis som vanligt! Precis som det ska vara.
Jag har en utmaning. En riktigt stor utmaning. Och det är att träna upp mina magmuskler bättre än vad jag gjort. Jag måste ligga i hårdare.
Som bekant så delar sig magmusklerna och lägger sig på sidorna när man är gravid. Sen är det ett stort och tungt jobb, för vissa, att träna upp magen igen och få musklerna tillbaka där de ska sitta. Vissa går tillbaka i stort sätt av sig själv. Andra måste slita för att bygga upp grundmuskulaturen igen. Tyvärr tillhör jag det senare. Jag kämpar men det är svårt.
Det är så frustrerande att försöka göra den övningen man ska göra när man plötsligt "dör" och blir orkeslös. Det är som att slå av en strömbrytare. Det är då man har försökt koppla in muskler man inte har. Då ramlar kroppen ihop.

Det som gäller är...plankor, plankor och åter plankor. Hårt ska det köras.
När "nya" gymmet" öppnar (för det är jag övertygad om att det kommer att göra) ska jag se till att nån av tjejerna där nere blir min PT. Ska de nu inte ha PT så ska jag se till att jag får en ändå :) Jag MÅSTE ha nån som "piskar" mig när jag blir trött. Jag ger upp för lätt.

Nu jävlar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar