måndag 18 juli 2011

Brödbakning!

Idag är en utmärkt dag för att baka!
Regnet öser ner och det kan det väl göra så mycket det vill. För äntligen får jag en anledning att ta reda på tvätt och prova nya recept (som jag gärna förskjuter när det är soligt ute)

Har nyss varit och handlat en massa mat. Älskar att titta in i en välfylld kyl. Det är lyx att kunna VÄLJA vad man vill ha till mellanmål istället för att behöva ta det som finns bara för det är så urplockat. Men nu så - påfyllt!

Jag passade även på att köpa hem ingredienser till ett bröd som jag ska prova att göra. Det skulle bland annat  vara lingonsylt i. Osockrad så klart ;) Spännande!
Lägger upp bilder senare på hur det ser ut.

Nu ska jag titta till lasagnen som står i ugnen. Middagen är alltså snart klar. Ligger steget före idag så jag ska hinna med allt. Perfekt att bara värma på när det blir middagstid!

/Mamaträning, gillar att ligga steget före!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar