måndag 25 juli 2011

Tankarna finns fortfarande hos de drabbade i Norge

Det känns så olustigt att skriva om någonting annat än det fruktansvärda som hänt Norge. Tankarna finns där hela tiden. Ju mer jag får läsa i tidningarna och se på nyheterna ju mer oförstående blir jag. Det blir allt mer vidrigt för varje rubrik som dyker upp.
Läste nyss om polismannen som blev ihjälskjuten. Han var också Mette-Marits styvbror. En frivillig man, 51 år, som fanns på ön som vakt. När han försökte skydda barnen blev även han skjuten.

Jag tror jag inte förstått vidden i hur stort det här är. Det är för "mäktigt" för att ta in i huvudet. Hela världen är involverade och vill sända sitt stöd och visa sin sorg. Vilken katastrof.
Vissa tider på dygnet låter jag bli att titta på nyheter, låter bli att läsa tidningen eller följa den på nätet. Jag orkar inte med att vara mentalt engagerad 24/7. Sen får jag nästan skuldkänslor för jag har möjligheten att välja bort nyhetsuppdateringen. Vi sa här hemma att om situationen sett annorlunda ut för oss hade vi åkt dit och hjälpt till. Vad man än kan hjälpa till med så hade det känts bra att kunna göra något.

För att försöka skriva om något annat.
Träning väntar i kväll. PC! Jag är taggad, laddad och ska ge allt.
Igår kväll kom bästa P hit och vi tog en långpromenad runt milspåret - i regnet. Vi kom undan väldigt bra faktiskt men fick allt några droppar på oss.

Idag var jag och Liten in till stan en snabbis och skulle titta efter nya sandaler. Helt värdelöst att köpa sandaler nu så här sent. Vi köpte sandaler i början av sommaren och nu är de visst för små. De små fötterna växer så det knakar. Men samtidigt är det skönt med sandaler ett tag till. Och ibland har man tur! Vi hittade sandalerna som jag ville köpa redan tidigare - (men som var slut i storlek) - för HALVA PRISET! Ja, man blir inte annat än GLAD! Det var vad vi behövde. Och Kavat var det också! Tummen upp! Och Liten charmade personalstyrkan på plats så de var involverade allihop tillslut ;) <3
Det slutade med att L fick sina nya sandaler på sig med detsamma och dansade med personalen i skoaffären innan vi sedan gick vidare. Härliga barn!

Nu sover den lilla middag och jag har passat på att betalat räkningar och sånt skoj :/
Nu väntar disken som gärna vill in i diskmaskinen. Sen är tvättmaskinen sugen att bli mättad också.

/Mamaträning, skänker extra tankar till familj och vänner när katastrofer drabbar världen <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar