lördag 9 juli 2011

Stockholms-vänner på besök!

Här har vi främmande av vänner från huvudstaden!

Bus och lek och bad i poolen. Lunch. Nu sover Liten och mer lek och stoj väntar i eftermiddag då vi ska ses igen.

Vi grillade korv från Lidl till lunch. Jag kan verkligen rekommendera den. Högt kötthalt %, gluten- och laktosfri. Gott och nyttigt!
Kvargen från Lidl är också toppen. Lite fett, mycket protein - dvs den mättar bra!
Vill tillägga för er som inte vet. När jag köper minikeso eller andra produkter med låg fetthalt (dvs de produkter som oftast skyltar med att de är "lätt" produkter) Det är INTE för att jag är rädd för fettet...utan för att de innehåller högre mängd protein. Och det är det jag vill komma åt. Proteinet. Så innan ni gnäller och tycker jag är löjlig som köper "lätt" och "låg fett%" - ta reda på fakta först. PROTEIN mättar! Ok!

Då är vi överens!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar