onsdag 4 april 2012

Nattinlägg

Nu ska här gnällas.

Klockan visar 02:29. Jag har nyss varit uppe och tagit 2 alvedon. Halsen värker som 17 och jag har foglossning från helvetet. Det gör så ont nu att jag börjar fundera om det står rätt till med allt.
Helt otroligt är det i alla fall hur kroppen fungerar. För är denna smärta normal kan man inte annat än undra.

Jag minns att jag fick väldigt ont med L efter att barnmorskan börjat känna på hur bebisen ligger. Det är väl det att de ruckar på bebisens huvud (som i mitt fall nu ligger långt ner i bäckenet) och som gör att det irriterar de redan uppluckrade fogarna. Jag vet inte alls. Detta är min egna teori.
Men det känns inget vidare i alla fall :(
Som grädde på moset är bebisen en natt-bebis och vill gärna vara vaken och livlig i magen nattetid. Så nu har den nog varit igång i 1h snart. Hela jag rycker till mellan varven när h@n tar i och sparkar.

Nähä, om jag skulle ta och försöka komma till ro och få mig några timmars sömn. Måste ju upp om 3h.

Mamaträning, talar sig själv tillrätta med att säga; "försök nu sova lite...snart väntar jobbet"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar