fredag 6 april 2012

Sjukstuga & tapetletande

Vi fortsätter bedriva sjukstuga här hemma. Orkar inte med mycket om dagarna vill jag lova. Vi ligger. Försöker göra så lite som möjligt. Jag har verkligen försökt gjort kraftansträngningar för att L ska få lite påskkänsla i alla fall.
Påskägg är fixat. Idag åkte vi och plockade lite björkris som vi klätt med glittriga små ägg och färgglada fjädrar. Liten är lyrisk över "det vackja" riset <3
Har också hunnit med att handla hem lite mat för en superenkelt påskbord. Ingen är hungrig, ingen har aptit och ingen har någon smak. Men "bara för att".

Själv håller jag på att leta tapet till det nya barnrummet. Och det är inte lätt.
Finns det någon som har något förslag???? För en tid sen såg jag på något heminrednings program (nej, jag minns inte vilket av alla det var) där de tapetserade en fondvägg med är väldigt söt, barnvänlig, världskarta. Den var himla fin. Sen har jag kollat på väggpussel också - någon ny historia som verkar lite häftigt. Någon som vet något??

För övrigt måste jag berätta att en kollega till mig plingade på dörren här igår och lämnade in en stor bukett tulpaner och ett påskägg till mig. Hon tyckte det var orättvist för mig nu och att jag hade haft det lite väl motigt på jobbet - sista arbetsdagen innan påsk. OM jag kunde beskriva med ord vad tacksam jag är. Så himla fint gjort. Jag blev så himla glad. Vilken fantastiskt och härlig människa. 1000 tack snälla, söta, rara du!!!

/Mamaträning, fortsätter leta tapeter och njuter över sin nyfunna vänskap <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar