lördag 7 april 2012

Påskrutinerna är genomförda!

Nu har jag plockat fram de traditioner jag hade som barn. Och det var inte lite ansträngande. Tur att L inte vet något annat än det som hänt idag för tror inte hon hade varit så nöjd då.
Vi har i alla fall hunnit med att leta påskägg - om så bara inomhus. Vi har målat ägg - vilket L tyckte var väldigt märkligt. Och sist men inte minst har vi ätit ett mindre påskbord. Både jag och mannen gjorde en kraftansträngning och lådsades att maten var god och välsmakande. Liten var nöjd! Det är huvudsaken!

Nu ligger jag utslagen i sängen - igen. Febern är ett faktum och detta börjar bli riktigt, riktigt långdraget. All hjälp en gravid kvinna kan få hos apoteket finns i vårt hem. Alla huskurer som vi kan komma över är provade ändå mår vi skit. Bara att vänta ut eländet. Det jag börjat nojja om nu är om detta är helt ofarligt för bebisen. Någon som vet? Finns någon risk överhuvudtaget att bebisen kan må dåligt när jag mår så här? Är lite orolig faktiskt.

Nu ska vi ta oss ett bad - eller L ska få bada och jag ska ta mig en dusch.

/Mamaträning, önskar att hon och hennes familj ska få bli friska nu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar