tisdag 3 april 2012

Bebis i rätt position & kräktorkning

Nåt bra och nåt dåligt.

Här hemma är vi mer eller mindre sjuka allihop. Mannen och L ligger utslagna. Mannen i hög feber och L genomförkyld med hosta. Under natten som var lyckades jag också dra på mig en förkylning och känner av halsen. Bara att gilla läget.
Tänk att det inte ska gå att få jobba en hel månad utan att behöva vara hemma med sjukt barn. Det är rena turen att det är påsk nu. Annars hade jag garanterat behövt vara hemma ett par dagar.
Framåt kvällskvisten hostade L tills hon kaskadkräktes ner hela vår renbäddade säng och även köksgolvet. Stackars, stackars L.
Nu kan det bara bli bättre.

Sen över till något roligt!

Idag hade var jag till mvc och kollade läget på vår lill* parvel där i magen och vet ni vad....till min stora förtjusning så har h@n vänt sig och ligger nu med huvudet nedåt - precis som det ska vara! Gissa min lättnad! Underbart! Känner mig lugn och tillfreds nu. Och de senaste dagarna har jag känt sparkarna uppåt mot revbenen (inget vidare) men jag har aldrig varit så glad och tacksam för sparkar någon gång :)

Imorgon jobbar jag bara halvdag och tar sen påskledigt. Det är så lägligt med ledighet nu och det är så välkommet SÅ!!!!!

/Mamaträning, kryper ner bredvid L som är övertagit sin pappas säng för natten <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar