måndag 9 april 2012

I valet och kvalet...

...om jag ska våga mig iväg till jobbet imorgon. Känns som jag är för frisk för att vara hemma och för sjuk för att jobba. Men som det ser ut på jobbet denna veckan så kan jag stänga in mig på mitt kontor och jobba ostört. Så det kanske skulle funka att jag går tillbaka. Hade läget sett annorlunda ut hade jag faktiskt inte gått imorgon. Men nu tror jag att jag ger det ett försök. Mannen och Liten blir hemma och fortsätter kurera sig.

Jag har shoppat loss på apoteket idag. Nu har vi liksom tagit oss längre in i apotekets hjärta och kommit fram till receptavdelningen. För hittills har vi ju hållit oss i butiken och den receptfria zonen :) Men nu har vi alltså tvingats gå ett steg till. Hoppas det ska bli bra nu och att vi får bli kvitt eländet snart.

Förövrigt har vi tittat lite på golv idag (på nätet) Tror vi ska lägga nytt golv i kök, hall och korridor när vi blivit pigga. Det ska bli så skönt. För denna plastmatta som ligger på plats nu är inget vidare upphetsande. Bedrövlig om ni frågar mig.

Nu sitter jag här med en snorig och hostig Liten som bara gnuggar ögonen. Det är nog dags för "ninni" nu. Tjingeling så länge!

/Mamaträning, ser fram emot vardagen igen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar