måndag 23 april 2012

Hörde jag en mutskandal från badrummet????

Hahaha...min man håller på att bada Liten och jag hörde nyss ett "affärsförslag" från honom till henne.

L har ALDRIG lärt sig tycka om att tvätta håret. Från det att hon född blev har vatten på huvudet skrämt henne. Vi försöker allt möjligt och jag tycker det går relativt bra trots att man måste vara påhittig och fantasirik. Dock har jag aldrig sjunkit så lågt att jag mutat henne med pengar för att få tvätta hennes hår!
Men det var precis det jag nyss blev vittne till.

Min man: "vill du ha pengar att stoppa i spargrisen? (att stoppa pengar i grisen är en stor höjdpunkt i L vardag)

Liten: "Jaa!"

Min man: "då får jag tvätta ditt hår först så får du pengar sen".

Liten: "Mmm!"

Pappan tvättar hennes hår och efter de badat färdigt kommer belöningen. En HEL krona! Liten är lycklig för det lilla. Pappan är nöjd med sin insats att faktiskt hennes hår är tvättat. Jag själv är nöjd över att hela situationen om mutskandaler i mitt badrum är över.

/Mamaträning, funderar på om en poliskontakt bör tas ;o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar