onsdag 18 april 2012

En nöt, flera nötter

Åh, vad trött jag blir!
Förstår att jag måste vänja mig men ibland undrar jag hur folk tänker eller INTE tänker. Ska dessa rader behöva skrivas så tänker jag banne mig göra det. Men det känns småaktigt, barnsligt och väldigt onödigt.

Så här är det, gott folk...

...jag kan INTE ta ansvar för hur andra yrkeskategorier arbetar (inte så jättekonstigt va(?) EN anställd kan inte behöva stå till svars för hur resten av Sveriges anställda inom samma yrkeskategori arbetar. OCH en RESPEKTIVE till någon som arbetar inom detta yrke kan inte "backa upp", "stå till svars för" eller "förklara" varför man i det yrket gör- eller inte gör, på det ena eller det andra viset!!!
Självklart! - tycker säkert många av er. Men inte lika självklart skulle jag vilja säga.

Jag skulle kunna jämföra det med en fotbollsspelare. Eller ännu bättre, en fotbollsdomare. Om en domare dömer felaktigt så kan inte alla domare behöva stå till svars för denne domares beslut. Eller?
Och framför allt...fråga inte domarens FRU om varför domare dömer felaktigt ibland - FÖR HON VET INTE DET!!! Sist men inte minst...fråga INTE frun om fotbollsreglerna - FÖR HON KAN INTE DEM!!! 

Dagligen möts jag av detta...och tänk att det är lika tröttsamt varje gång. Pinsamt, faktiskt.

Ni som bör känna till vad jag svamlar om - ni vet. Ni som inte fattar någonting - grattis!...ni vill inte veta ;o)

Så där ja...nu har jag avreagerat mig för idag. Jag tänker aldrig mer ta upp det här. Det var endast ett förtydligande, en engångsföreteelse.

/Mamaträning, är en bitter hormonsprutande mama idag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar