fredag 27 april 2012

Njuter av ljuv musik!

Ikväll har min lilla Liten fått ett "tokspel" och kunde inte sluta skratta. Ni vet sånt där bubblande, trillande ÄKTA barnskratt som kan få en att bara vilja gråta av kärlek! Bättre ljuva musik går inte att hitta. Jag blir förtrollad och stum över hennes, många gånger, "vuxna" beteende. För att kunna gapskratta tillsammans med sin 2-åring känns overkligt.

Idag har det kommit en lastbil med två stora containrar som ställts av på vår gård. För imorgon börjar vi riva ut hobbyrummet - vårt blivande gym! Nu ska det gamla risiga golvet där ute bort.
Det ska bli skönt samtidigt som det känns jobbigt. Hela L rum har fyllts med kartonger och saker som fyllde förrådet tidigare. Men det är bara över helgen.
Jag och L kommer fly hemifrån imorgon när de ska börja riva. Vare sig jag eller hon ska vara här och andas in damm och dyl som uppkommer i samband med rivningen.
Det ryktas om en ev. skojjig dag med marknad och karuseller ;) Det återstår att se.
Jag hoppas bara på bra väder!

/Mamaträning, kanske ser ett ljus i renoveringsmörkret

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar