tisdag 14 oktober 2014

Bubbelvatten, kex & kakor

Jag har varit ute vid huset i omgångar idag. Det är något fantastiskt som växer fram där ute. Väldigt svårt att förstå att det är VÅRAT hus!!!

Som jag skrev tidigare så fick vi komma in i huset idag. Jag bad ena snickaren om att bara få kika in i köket för att få se beslagen på dörrar och skåp. Han skrattade och informerade att jag skulle gå runt huset och in på baksidan där de byggt en tillfällig trappa. "Och sen så går och kommer du som du vill, det är ju ditt hus", avslutade han.

Just det ja. Det är ju mitt hus!!!

Än ligger golven täckta av skyddspapper.Inga tapeter sitter uppe. Mycket är förseglat och kaminen är fint inpackat. Men det är lika spännande varje dag vi kommer dit och ser vad som hänt.

Efter vår titt i huset åkte jag och köpte en massa bubbelvatten i olika smaker, kex och kakor i alla dess former. Sen ställde vi upp det till killarna som jobbar med huset. Det togs tacksamt emot! Ska försöka hinna baka gott bröd i slutet av veckan när barnen är på FS. Klart de ska ha lite smarriga smörgåsar - våra duktiga jobbarsnubbar. De ska skämmas bort!

/Mama, förbereder barnens kläder efter en längre tids ledighet från FS.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar