fredag 24 oktober 2014

Tidigare hemkomst, avlastning & vårrullar

Min man lyckades komma ifrån lite tidigare idag. Överraskad och med stor lättnad drog jag efter andan när jag hörde nyckeln i dörren. 

Det finns ingen bättre känsla än när någon kommer in och tar över rodret när man är påväg att kantra.

Och det var det som hände. Han tog över. Och jag tillät det (har annars en tendes att hålla fast vi kontrollspakarna) 

Han skrev inköpslista. Stack iväg till affären. Fixade vårrullar till mig - som är sååå gott!

Tog barnen för nattning och är kvar där inne hos dem ännu.

Jag har redan hunnit slumra till framför Idol. Gråter en skvätt av trötthet. Bläddrar i nya Mama och gråter en skvätt till. 

Önskar så jag kunde få sova en hel natt. Vet inte när det hände senast. Iallafall så länge sen att jag inte minns. Hur som helst. Jag är småbarnsförälder, jag vet. Men ibland räcker inte den förklaringen. Ibland går ridån ner.

/Mama, är övertygad om att morgondagen blir en bättre dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar