onsdag 29 oktober 2014

Möte vid huset & Halloween

Dagen började jag vid huset och hade möte gällande pannan. En duktig äldre man hade en pedagogisk genomgång med mig gällande värme, vatten och ventilation. Oj oj oj vad klok jag är nu! 

Det är lite skillnad på denna pannan än vad vi är vana vid. Detta är en - dator!!!!
Så vi får se om det jag lärde mig fastnade. Det visar sig om vi får värme och vatten när vi väl är på plats!

Jag har också fixat med det sista inför morgondagens halloween som barnen ska ha på FS! 
De ska ha "maskerad" och inte strikt halloween-utstyrsel. 

Och vem blev inte lyckligast på jorden över det...


...då Elsa i "Frost" är den absoluta idolen i L liv just nu!

Jag hade tur och fick tag på denna lilla gräddbakelsen!!!

Lillebror hade nog helst varit utklädd till grävmaskin om det hade varit möjligt. Nu är det inte riktigt det. Så det fick bli det näst bästa han vet...


...en tiger!!!!

Lite enkelt med svarta kläder under och han är redo att möta halloween!!!

Ikväll gjorde jag en soppa till middag! En soppa med bland annat linser, blomkål, purjo och sojagrädde. 
Avslutade gjorde jag med en långpromenad - i mörkret!
Ja, nu är det vintertid och MÖRKT.

/Mama, ligger nyduschad i soffan och snusar på Lillebror som ligger tätt intill.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar