tisdag 28 oktober 2014

Grottfolk & gymmet

God afton alla sköna läsare som hittat hit!

Idag gott folk har familjen Taikon än en gång gjort sitt namn lite tydligare. 

Vi har klivit ett par år tillbaka...till typ grottfolkens tid. Där alla levde tillsammans. Vi bor nu hela bunten i ett och samma rum - sovrum. 

Det ser verkligen inte klokt ut. Men barnen är ÖVERLYCKLIGA!!!

Vi har idag flyttat in barnens sängar i vårt rum för att få barnens rum att ställa flyttkartonger i.

Nu är det så att vi bor på väldigt sparsamma kvadrat som det är. Och sammanslagningen resulterade i att vårt sovrum nu består av ett hav av sängar. 

TUR att detta bara är för endast en kort tid. KORT tid!!!!! Men barnen är lyriska! "Ska vi alla sova tillsammans!!!!???" frågade L lyckligt. "Det är som att vara på semester" fortsätter hon.

Hmm...jepp...vilken semester sen, kände jag!

Men nu kan vi börja packa och baxa in några kartonger i barnens rum iaf. Betonar NÅGRA. Rummet är inte stöddigt stort.

Innan middagen fick jag nog. Röran här hemma är ingen lek. Jag drog till gymmet! Bästa stället att få utlopp för sina tankar. Men också bästa stället att tanka ny energi på.

Det blev inte ett jättebra pass då jag kom dit den absolut sämsta tiden. Vid 17. Det är hysteriskt med folk. Väntetider på maskiner och rörigt bland vikter och skivstänger. 

Men...man ångrar aldrig ett träningspass. Så jag är glad att jag kom iväg iaf.

/Mama, lever i en flyttröra som inte kunde bli mer positiv. Det är ju trots allt hennes SISTA flyttröra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar