lördag 25 oktober 2014

Kom ihåg att "grillen ska TILLBAKA in i förrådet inatt" & träning imorgon

Nu ska jag packa ihop mig för idag. Jag har ett barn sovandes här i soffan bredvid mig. Och ett i sin säng. Ska försöka baxa in denna jämte mig till sin egen säng.

Inatt ska vi också ställa tillbaka klockan en timma. Vilket jag HOPPAS ska gynna oss. Dessvärre brukar det inte göra det som småbarnsförälder. De små liksom håller kvar vid sina rutiner ändå och struntar blankt i en timma hit eller dit. Men hoppet är det sista som sviker.

Imorgon väntar gymmet. Så skönt. Gillar inte riktigt vilodagarna. Känner mig uppblåst och onyttig. Känslan i kroppen efter ett tungt gympass är oslagbart. Som en drog. Något man vill ha mer av. Något man vill känna effekten av hela tiden.

Så imorgon tar vi tag i den biten - och lyfter tungt!

/Mama, kryper ner i sängen och håller tummarna för en låååång och skön natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar