onsdag 31 augusti 2011

Klumpen i magen är borta

En pressad dag har börjat lida mot sitt slut.
Samtal till arbetsförmedlingen gällande sökta jobb var ett tvång för dagen. Alltid lika skrämmande att behöva ringa dem och få bekräftat att du i alla fall inte sökt tillräckligt många jobb. Men idag var det inte så. Fick ett drömsamtal med en person som höjde mig till skyarna och förstod inte alls varför JAG var arbetslös. JAG kommer att få jobb inom kort!
Härligt att höra tycker jag. Skönt att komma i kontakt med människor som ser in i framtiden. Men jag håller med henne och ser framemot mitt framtida, spännande arbete med FET lön ;)

Sen var det ju detta med BVC besöket! Och mer underbara människor får man leta efter. Doktorn kröp runt på alla fyra, tillsammans med Liten, i väntrummet. Sköterskan distraherade med tidningar och annat skoj medan Dr fick lyssna på hjärta och lungor. Underbart! Visst kom det en och annan tår men mer än så blev det inte.

All hyllning till vår bästa BVC-sköterska och Dr!

/Mamaträning, tror inte stetoskopet är så farligt längre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar