fredag 26 augusti 2011

Besviken

Just nu känner jag mig ganska less. Less på ganska mycket. Det faktiska systemet i samhället är inte detsamma som vare sig politiken eller myndigheter utlovar. Nu råkar ju jag vara en del av de "som inte har mycket". Med det menar jag hög status i samhällsklasser, högavlönade arbeten eller feta arv efter någon rik gammal moster. Jag är en Svensson, en arbetslös Svensson.
De som har "mycket" får mer. Så är det bara. Så har det i och för sig alltid varit men just idag blev det så himla klart i mitt synfält. Jag vill inte berätta exakt vad som hänt för jag skulle inte vilja hänga ut någon som står på min sida eller som vet den EGENTLIGA rättvisan.
Men jag kan väl säga så mycket att en fet lögn blev kastad i ansiktet på mig. Rent skitsnack. Och för rädslan att blivit påkommen om mygel vänds det till spydighet och idiotförklaring mot MIG istället. HA! Det kan de gott ha. Jag har "kommit på" dem och jag vet vad de håller på med.
Nu bor jag i en ganska liten stad. De flesta känner varandra. I alla fall de med status. Och på så sätt kryper saker och ting fram. Känner man bara en eller två med lite högre rang...känner de, med stor sannolikhet, någon annan i hög rang...på så sätt läcker saker och ting som ett såll. Idag drabbade det mig. Och tyvärr så växer de faktum, sakta men säkert, att vi antagligen måste flytta på oss om jag ska kunna få ett värdigt jobb inom kort. För jag kan lova att småstadsfasoner med skitsnack och avundsjuka kommer vi aldrig att köpa. Och efter så kort tid som vi bott här har det kastats i ansiktet alldeles för många gånger redan. Vad är det med folk och småstäder??? Varför denna missunnsamhet och rädsla för att lyfta andra??? Jag FATTAR det inte. Och jag hoppas jag aldrig kommer att göra det heller. För skulle den dagen komma så betyder det att jag är en utav dem.

Men nu ska jag rycka upp mig och umgås med min lilla familj. För det finns en sak som jag kan bäst...bättre än någon annan utav er och det är att älska min familj. För bättre fru till min man och bättre mamma till mitt barn - det går inte att hitta! Så dé så!

/Mamaträning, har i alla fall en rikedom som är dyrare än något annat. Och den är BARA MIN!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar