tisdag 9 augusti 2011

18-mån kontroll

Idag har vi varit på BVC där Liten fick spruta :( Stackars, stackars Liten. Inte för självaste sprutan kanske utan mer för skräcken som återkom från det att vi i förra veckan var på akuten. Det var svårt för den stackars läkaren också som omöjligt kunde undersöka det som INTE gjorde ont. Liten skrek som en stucken gris efter att läkaren visade att hon hade ett stetoskop. Sen var allt omöjligt utom att ge sprutan. Vi fick en ny tid istället :) Vi åkte direkt till leksaksaffären och köpte en doktorsväska efter besöket. Tänkt, Liten blev hysterisk av det stetoskopet också. Men efter mycket lek och bus under dagen är nu det ett av favoritleksakerna. Vi lyssnar på varandras hjärtan hela familjen. Så nu hoppas vi på att återbesöket ska gå lite lättare :)

Träning väntade självklart ikväll. Core stod på schemat. Och träningsvärken från igår var ingen lek så dagens träning blev lite av en utmaning i att bara ta sig dit!
Men nu är det avklarat och det känns lika härligt som vanligt.

Nu blir det film-tittande. Min man har varit in och sagt åt mig två gånger redan..."jag måste komma NU"!!! :) Så det är lika bra jag drar mig åt soffan!

/Mamaträning, gillar att njuter vidare av träningsvärken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar