onsdag 17 augusti 2011

Intervaller står på schemat

Jag och Liten cyklade iväg till dagis på morgonen. Självklart satt de nya skorna på fötterna.

Iklädd bara i blöja och sina nya skor satt det lilla trollet stolt och åt frukost imorse. Gissa om det såg roligt ut. Idag var det svårt att lura med sig L hem. Mycket gråt och protester innan sedan ljuset gick upp om att cykeln faktiskt stod och väntade på oss. Dagis är verkligen toppen!
Imorgon ökar vi på tiden ytterligare.

Nu sover den lilla ängeln och jag sitter och försöker knåpa ihop bilder till "Boken om mig" som ska finnas på dagis.
Sen blir det träning. Intervaller kör jag på idag också. Funkade ju bra sist :) Jag tycker att på slutet (innan jag skadade mig) så hände ingenting med löpningen. Jag sprang och sprang men fick ingen förbättring i tempot. Lunkar på i samma gamla bara. Så tillslut kunde jag springa en mil utan att vara så svettig som jag förväntar mig att jag ska vara efter en mil. Känns ju inte bra alls. För det betyder att jag springer för sakta. Men jag är ingen löpare. Det har jag sagt många gånger. Men jag tycker det är himla skönt att löpa. Så den som kan rekommendera något klokt får gärna göra det. Ska jag satsa på att springa långt? Eller är det bättre att korta sträckan för att orka få upp farten mer? Jag vet inte riktigt själv vad jag tycker.
Som det ser ut nu kör jag på intervaller. För jag kan lova att svetten lackar av mig efter ett sådant pass. Och det är så det ska kännas när man gjort bra ifrån sig. Svett, tack!

Mamaträning, svettas gärna men bara i rätt forum :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar