onsdag 31 augusti 2011

Snart BVC

Liten ligger och sover efter en mycket mysig förmiddag med lek och bus hos M & L. Man blir trött av att leka så vi hann inte mer än hem förrän ögonen föll ihop på den lilla.

Nu sitter jag här på nålar och väntar på att troligen behöva väcka tröttmössan. Vi har nämligen tid på BVC om 45min. Och jag är lite pirrig för det är ett återbesök. En kallelse efter ett tidigare besök som inte gick att fullfölja helt då L var ifrån sig av rädsla - för stetoskopet :/ Så det vi ska göra är att lyssna på hjärtat och känna på höfterna. Jag hoppas så det går vägen. Vår ordinarie BVC-sköterska är tillbaka efter sin semester och det känns så himla tryggt. Ingen är bättre än hon! Visserligen är det en läkare som ska göra själva undersökningen men bara att VÅR sköterska är på plats får mig lugn. Plus att hon har lite koll på vad som händer och sker :)

Men först och främst måste Liten vakna. För utan Liten blir det inget besök överhuvudtaget :)

Önska oss lycka till!

/Mamaträning, tycker det verkar onödigt att vara rädd för ett stetoskop när det finns sprutor man måste ta också ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar