fredag 12 augusti 2011

Kvällen bjuder på lite nostalgi

Liten sover och jag och min man sitter och tänker tillbaka på den dagen vi gifte oss. Letar runt bland minnen och återkommer till musiken. Vi är väldigt nöjda med musiken! Vi bestämde tidigt att pengarna skulle läggas på musiken/trubadurer och på ringarna (man ska ju faktiskt bära dem livet ut)

I kyrkan la vi upp låtarna som "ett val" till den andre partnern. Alltså. Min man fick välja en låt som han tyckte passade till mig från honom och vise versa. Och sista låter blev en som vi tyckte passade oss tillsammans. Min låt från min man är denna


Och min låt till min man blev...


Vår låt är...


Som om det inte var nog så var det Johannes Kotschy som framförde låtarna i kyrkan. Så helt fantastiskt vackert. Och om ni minns så var han med i ett musikprogram 2002 - och VANN - som hette Popstars. Otroligt duktig artist.

Vi kostade också på våra ringar, som jag nämnde tidigare. Och det är faktiskt jag som ritat dem! Så det är verkligen personliga. Min morgongåva är i rödguld och den ringen är gjord av det guldet som var våra förlovningsringar. Vi bytte helt ringar båda två vid vigseln. Därför valde vi att använda oss av våra tidigare förlovningsringar. Så dem bär jag med mig fast i en ring och den sitter mellan min förlovning- och vigselring. De andra två ringarna och min mans ring är gjorda i palladium. Palladium har i stort sätt samma värde som platina men är billigare då det är ett lättare material.

Jaha...då har jag berättat det. Ointressant för er men väldigt kul för oss :)
Vi fortsätter gräva i vår bröllopskista. Det finns MYCKET att titta- och minnas tillbaka på. Vackert. Underbart!

God Natt!

<3 <3 <3

/Mamaträning, är fortfarande galet kär i sin man...så här efter 10 år. Hur ska det då kännas om ytterligare 10 år. Väntar med spänning för att se.

1 kommentar: