fredag 19 augusti 2011

Fest väntar & beslutet är fattat

Imorgon ska jag checka ut som förälder för ett dygn. Ja, alltså fysiskt, inte psykiskt. Min ena syster ska göra detsamma. Och tillsammans ska vi åka iväg till vår 3e syster och fira hennes 40-års dag. Eller snarare så har hon sin fest nu! Det ska bli himla roligt och, för mig, annorlunda att lämna Liten med sin pappa för att själv åka bort. Men jag tror det är så nyttigt - för dem båda, OCH för mig! Jag vill ju gärna ha kontrollen så det är nog viktigt att släppa den och låta allt ansvar vila på pappan. Det kommer att bli hur mysigt som helst för dem.

Själv ska jag slå klackarna i taket med mina systrar. Sova kvar i gästrummet (som på den gamla goda tiden) och försöka bidra med att vara en rolig och underhållande gäst på en stor fest!

Men. Min resa kommer att starta lite tidigare än beräknat för jag ska göra storstadsshopping först. Och vet ni vad. Jag ska köpa overall till Liten. Äntligen har jag/vi bestämt vilken det ska bli och det känns så bra! Så alla snackpåsar där ute som stör sig på onödiga utgifter - förbered er på en ytterligare ;)

Nu ska jag göra min pack- och inköpslista färdig innan jag slänger mig i soffan för ikväll.

/Mamaträning, plockar fram party-pinglan i sig och köper en FÖR dyr overall till Liten - och hon ÄLSKAR det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar