fredag 19 augusti 2011

Inspiration

I sedvanlig ordning har vi varit på inskolning. Idag var jag inte med alls utan satt bara i personalrummet och drev någon form av samtalsterapi med personalen :)))
Neeej då, så var det inte alls. Men vi skämtade om det. För personalen i hela byggnaden hade ca 15min rast - en i taget. Men jag satt kvar hela förmiddagen. Så jag bedrev samtal om 15min/pers innan det blev nästas tur! Hahaha! Så jag kände mig riktigt som en "intervjuare" :)

Allt går iallafall kanon med Liten. Trivs som fisken i vattnet!

För egen del försöker jag, apropå fiskar i vattnet, att fiska efter kontakter till jobb genom varenda människa jag träffar. Det är viktigt att "sälja" det man gör och på så sätt få igång någon form av mun-till-mun kommunikation. Det är svårt. Men jag måste tillåta mig att försöka. Det är det enda sättet.
Hur det än är och hur det än blir återkommer jag ständigt till att bli "egen". Jag VILL ju så gärna starta eget. Men det mesta är för osäkert ännu och det ligger inte alls bra i tiden att göra det nu. Samtidigt frågar jag mig själv om det NÅGONSIN kommer att passa i tiden. Men, ja, jag tror kanske att det passar liiiite bättre snart, om ett tag, kanske ett år. Vad vet jag. Jag vet inte.
Och alla jag pratat med om min idé tror verkligen att det kommer att fungera och jag har redan skaffat mig en kundkrets :)

Vi får allt se!

Nu ska jag rensa bland Litens kläder. Ut med det gamla och in med det nya!

/Mamaträning, gillar tanken att bli sin egen chef.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar