fredag 23 mars 2012

Sendrag, förstående man & FREDAG!

När jag skrikandes och rabiat ligger och sliter och drar i mina tår kommer min man snällt traskande för att hjälpa mig. Han är så himla snäll. Han har lärt sig nu att magen är i vägen och att nå tårna på ett smidigt sätt är nästintill en omöjlighet nu för mig. Så istället kommer han och hjälper mig att böja tillbaka de spretande tårna :) Det är kärlek det! Eller hur!

Äntligen fredag kväll. Som jag längtat. Det har varit en bra arbetsdag med trevligt studiebesök. Så jag vill absolut inte klaga. Men att det är fredag är oslagbart!
Nu ligger köttet i marinad. Potatisarna är skalade och förberedda för ugnen. Vinet ligger på kylning. Och här sitter jag - vid datorn.
Middagen ska snart börja tillagas.

L hade sovit middag i 3h idag. Kanske inte jättelyckat med tanke på att hon kommer vara vaken hela kvällen med oss nu. Men men...min man är nog nöjd med att han hann en hel del under tiden hon sov :)

Nu drar vi väl igång helgen i alla fall!

Liten bjuder på favvolåten för tillfället



/Mamaträning, lever livet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar