torsdag 22 mars 2012

Hjärnsläpp eller bara förträngning?

För ett ögonblick slutade jag visst tänka. Snacka om önsketänk.
Igår kom nya H&M katalogen och jag bläddrade i vanlig ordning igenom katalogen och konstaterade vissa inköp som ska göras! Istället för att vänta tills allt jag skulle ha kommit ut i  butik tänkte jag slå på stort och beställa hem alla kläder istället.
Sagt och gjort.
Innan jag visste ordet av låg en lång inköpslista klar. Men tankarna kring sommarens plagg i min ägo fick mig ändå att stanna upp och känna efter. Något kändes galet.
Plötsligt, gott folk, trillade den lilla förträngda poletten ner...

...i sommar kommer jag inte behöva någonting annat är träningkläder för tjockisar!!!
Jag kommer ju för 17 att jobba bort magen då och INTE behöva ett endaste nytt plagg förrän den är borta.

Det var med sorg jag fick riva lappen och istället tänka att vår nya familjemedlem är här då istället för en ny sommargarderob.

/Mamaträning, peppar sig själv med att sätta undan en slant till den nya "smala" garderoben som ska flytta in i höst/vinter istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar