måndag 26 mars 2012

Hejdlös gråtattack!

Var det någon som såg på "Sofias änglar" idag på kanal 5? Ett sådant fruktansvärt avsnitt och när jag inte trodde det kunde bli värre fördubblades ödet och en riktig ångest växte sig stark inom mig.

Ett par med tvillingdöttrar varav den ena flickan fått leukemi får hjälp med sitt hem av "Sofias änglar". Flickorna är 4 år när familjen får cancerbeskedet. Under programmets gång blir Elsa på nytt sjuk och de måste åka in till sjukhuset då de egentligen skulle få tillbringa natten på ett fint hotell. Lilla Elsa kunde inte vara med på slutet av programmet och se sitt nya fina lekrum.

Efter programmets slut berättas Sofia att Elsa till en början svarat upp bra på behandlingen hon fick men blev senare sämre igen. I slutet av förra året somnade den lilla prinsessan in omsluten av sin familj.

Alltså den ångesten jag kände under programmet och den ångesten jag känner nu när jag skriver - den är fruktansvärd. Det gör ont i bröstet, magen och hjärtat av blotta tanken. Jag mår illa.
Så liten, så tapper och så söt. Lilla flickan.

Tror jag själv kommer att behöva ha terapi efter detta. Vilken pers!

Lika bra att torka tårarna på nytt och sen försöka sova. Det här är ju helt galet.

/Mamaträning, kan inte med ord beskriva lyckan över att få ha ett starkt och friskt barn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar