onsdag 28 mars 2012

Plötsligt BM besök & ytterligare i väntans tider!

Sen i helgen har jag inte känt mig helt ok. Jag har trott att jag håller på att bli sjuk men inget händer. Inget mer än att jag får en allt mer obehagkänsla i kroppen och framför allt i huvudet. Ett obehagligt tryck över bröstet och i huvudet. Idag på jobbet fick jag svimningskänslor och korta stunder av synbortfall. Självklart blir jag orolig och kontaktade MVC. Bråttom blev det då. Jag fick en tid att komma med detsamma.
Alla prover som kunde tas - togs. Och alla undersökningar som brukar göras - gjordes. Allt var HELT i sin ordning. Jag är lättad till fullo.
Det enda som egentligen hade skrämt mig var om jag kanske hade högt blodtryck. Istället fick jag massor med beröm och beundran över mitt perfekta tryck som tydligen inte alls brukar vara SÅ HÄR bra i v.28. Vilken lättnad.
Jag fick också passat på att fråga gällande min bebis sittande position - som oroa mig. Min härliga barnmorska svarade att jag kunde börja tänka på det om si så där 7v. Hihi! Lättad igen!

Allt var bra med mig och allt var bra med bebisen. Diagnosen blev att jag troligtvis håller på att bli sjuk och att något virus satt sig på balansnerven. Det återstår att se om det blir något mer med det.

Glädjeruset fick mig att helt "go bananas" så jag åkte hem och beställde mig en iPhone! Jepp, nu är det gjort. Och som vanligt när jag handlar i en ej genomtänkt anda får jag ångest efteråt. Vad har jag nu dragit på mig. Men enligt en vän som har det här abonnemanget så ska det vara kanon. Och jag litar till fullo på henne. Tack söta Lisa för information och engagemang <3
Så...som om det inte räckte att vänta på den lilla krabaten i min mage så väntar jag också nu på iPhone-skrället. Och det tycks vara så att det kommer ta några veckor. Så det blir till att testa tålamodet ytterligare :)

Nu - kvällsmys med makrill i tomatsås!

/Mamaträning, tror det kan vara en liten pojke i magen...eller kanske en flicka :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar