söndag 25 mars 2012

Kvalitetstid & Renoveringstid

Fram med klockan en timma och vips så var det morgon igen!

Igår fick vi en dag för oss själva jag och min man. Vi åkte iväg på en utflykt för att få tid för varandra och uträtta en del ärenden. Det var så skönt!
I vanlig ordning fick vi inte tag på allt vi skulle ha men letande fortsätter här i krokarna idag. Framför allt handlar det om inredning- och renoverings prylar som fattas ännu.

Igår kväll gjorde vi en repris från fredagen och grillade! Så fantastiskt gott det är med grillat!

Hallen är snart helt omgjord! Förutom golvet (för det har inte jag bestämt vilket jag vill ha ännu) Sen letar jag tapeter till vansinne. Vad SVÅRT det är. Barnrummet som ska göras vill jag göra som en ljust rum som smälter in med resten av huset samtidigt som jag vill att det ska vara barninspirerat. Svårt det där. Och varje snygg tapet jag TILLSLUT hittar är en designtapet som kräver guldbyxor för att ha råd att köpa...sedelpress går också bra...någon???

Idag väntar fix utomhus - för min del. Hjälp vad trädgården ser ledsen och unken ut efter att legat nedbäddad hela vinterhalvåret. Dags att väcka den till liv.

Men först frukost! Ägg!

/Mamaträning, har onödigt mycket sammandragningar. Det gäller att tagga ner och välja sina aktiviteter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar