söndag 25 mars 2012

Söndagspyssel var det här!

Pust!
Vilken dag! Och vad vi hunnit med sen!!!!

- Hall + korridor är HELT färdigmålat. Nu väntar vi bara på att det ska torka så vi kan sätta upp hatthyllan igen.
- Kökstaket är målat en gång (ska målas en gång till)
- Mamma och jag har klippt ner, tagit skott och planterat om alla mina pelargoner - det är inte några!
- Pappa har borrat för ventilation (blev dock inte klar då det fattades grejer)
- Jag har inhandlat toalettpappershållare och krokar till badrummet (från Miller)
- Bakat hallon/blåbärs paj och bjudit mina föräldrar på.
- Skurat badrummet från golv till tak.
- Tvättat 4 maskiner tvätt.
- Städat Litens rum
- Lagat linssoppa och våfflor till middag.

Nu är jag död vill jag lova.

När mina föräldrar hade åkt hem tänkte jag mig vila lite. Väl på sängen låste sig högerbenet och jag fick en smärta i höger skinka som jag trodde ambulansen skulle behöva komma och hämta mig för. Fruktansvärt vidrigt. Detta är inte kul längre. Och det är mer än 10v. kvar. Hur ska det sluta?
Min man kunde efter många om och men hjälpa mig upp. Men det var efter många tårar och gallskrik från mig. Stackars Liten...vettskrämd. Hon sitter och stirrar med stora ögon och säger gång på gång "Ingen saja, mamma". Medan jag mellan tårar och skrik vänder mig mot henne och försäkrar att "det här är INGEN SOM HELST fara".
Troligt!

Fy 17 säger jag!

Måtte jag få en snabb förlossning nu. Det är jag värd!

/Mamaträning, stuttar iväg mot sängen med hjälp av kryckor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar